Blog
Jak przygotować się do pierwszej jazdy?
SPRAWY ORGANIZACYJNE
1. Miejsce spotkań – Twój instruktor poinformuje Cię, gdzie rozpoczniesz i skończysz jazdę (nr samochodu lub końcówka numeru rejestracyjnego pojazdu może ułatwić Ci znalezienie pojazdu).
2. Jeżeli nie możesz zjawić się na zajęciach - INFORMUJ! Przynajmniej 24h przed planowaną jazdą. Nie musisz się tłumaczyć, wystarczy SMS "Odwołuję jazdę zaplanowaną na (....)"
Z twojej nieobecności może skożystać ktoś inny.
Jeżeli nie odwołasz swojego terminu i nie powiadomisz instruktora z odpowiednim wyprzedzeniem Twoja godzina jazdy może zostać uznana za zrealizowaną - w związku z brakiem możliwości umówienia innej osoby na Twoje miejsce.
3. Planuj z wyprzedzeniem - jeżeli chcesz mieć ciągłość, zaplanuj z instruktorem terminy swoich jazd i przestrzegaj ich terminarzu (jeżeli odwołasz jazdę - niestety będziesz musiał czekać na kolejne terminy).
4. Okres Kwiecień - Wrzesień to czas wzmożonej aktywności kursantów (instruktorzy posiadają wielu uczniów, uzbrój się w cierpliwość). Bierz też pod uwagę, że w okresie wakacyjnym Twój instruktor może wybrać się na dwutygodniowy urlop wypoczynkowy.
TRUDNOŚCI
1. Każdy z Nas jest inny - jeżeli czujesz, że nie dogadujesz się z instruktorem - NIE CZEKAJ! Udaj się do biura i zmień instruktora. W tym przypadku również nie musisz się tłumaczyć. Możesz nam powiedzieć czego oczekujesz to pomoże nam dopasować Ci nowego instruktora. BIURO jest po to by Ci pomóc.
2. Pamiętaj, że kurs praktyczny to minimum 30 godzin jazdy - jeżeli jesteś nie przygotowany teoretycznie - instruktor praktyczny zamiast ćwiczyć jazdę musi poświecić czas na teorię - co wydłuża Twoje szkolenie.
3. Instruktor jazd praktycznych, po przeprowadzonym egzaminie wewnętrznym, decyduje czy jesteś gotowy do egzaminu państwowego. Określa szanse na zdany egzamin państwowy i czy nie stwarzasz zagrożenia w ruchu drogowym. Własnym imieniem i nazwiskiem podpisuje się pod potwierdzeniem, że jesteś przygotowany do egzaminu państwowego.
Mając problemy z opanowaniem partii materiału w szkole decydujesz ię na korepetycje, dlatego jeśli brakuje Ci umiejętności w prowadzeniu pojazdu nie traktuj dodatkowych godzin jako KARY lub WYZYSKU to taka forma korepetycji. Instruktorowi zależy na tym abyś ZDAŁ za pierwszym razem, jeśli nie miałby wątpliwości z pewnością zakończyłby Twój kurs po 30 godzinach jazdy. Każdy z naszych instruktorów ma wielu kursantów i do każdego są kolejki dla tego nie zależy im na zbędnym przedłużaniu Twojego kursu.
4. W ośrodku do Twojej dyspozycji jest Psycholog Transportu - jeżeli czujesz, że potrzebujesz zwrócić się z jakąś trudnością podczas jazdy (związaną z kursem) wystarczy, że dasz Nam znać!
ODZIEŻ/OBUWIE/OKULARY
- ZIMA- przypominamy, że buty do nauki jazdy pojazdem muszą być na płaskiej podeszwie, wygodne, nie krepujące ruchów (odradzamy buty na koturnie lub na obcasie).
- Zabieraj obuwie na zmianę - wybieraj trampki lub adidasy - ZAUFAJ - wygoda przede wszystkim.
- LATO - zabrania się jazdy pojazdem mechanicznym w obuwiu bez pięty (klapki, japonki - które mógłby spaść lub zsunąć się z nogi)!
- Ubieraj się na jazdę wygodnie - aby twoje ubranie nie krępowało ruchów .
- Jeżeli nosisz okulary/soczewki- musisz je założyć na każda jazdę. Jeżeli ich nie posiadasz instruktor może odmówić jazdy praktycznej.
WSKAZÓWKI
1. W momencie kiedy masz trudności w praktycznej nauce jazdy – POROZMAWIAJ Z INSTRUKTOREM I WSPÓLNIE ZNAJDŻCIE ROZWIĄZANIE TWOICH PROBLEMÓW.
2. Odpocznij około tygodnia - daj sobie przestrzeń na powrót do emocjonalnej równowagi ORAZ PRZEMYŚENIA SWOICH JAZD.
3. Pamiętaj, że każdy z nas jest inny - mamy inne predyspozycje i inne tolerancje na bodźce - nie porównuj się z innymi - może potrzebujesz więcej czasu, na przyswojenie tego materiału, może braki w wiedzy uniemożliwiają ci dalszy postęp - zatrzymaj się, przyjrzyj się sobie i zrozum, że doświadczanie, powtarzanie i popełnianie błędów, a później analizowanie ich i próbowanie to nieodłączny element nauki.
4. Śmiało komunikuj się z instruktorem. Jesteś dla niego bardzo WAŻNY! Instruktor jest z Tobą aby Cię wspierać i motywować, ale czasami też punktować trudności i pomagać Ci w określaniu nowych sposobów radzenia sobie z nimi. Wzloty i upadki też się zdarzają, ale uwierz nam - wiele zależy właśnie od Ciebie i twojego nastawienia i motywacji.
5. Jeżeli zmieniłeś Instruktora - daj mu czas - musi Cię poznać - możliwe, że ma inne formy nauczania od poprzedniego.
6. Jeżeli zapisałeś się do Instruktora, który ma bardzo dużo kursantów - wiedz, że regularnośc waszych jazd może być obniżona.
7. Jazdy umawiane 2 x w tygodniu zazwyczaj dają komfort w przyswajaniu wiedzy i nowych umiejętności. Zaufaj doświadczeniu instruktora.
WIEDZA
1. Zdany egzamin teoretyczny w WORD nie zwalnia Cię z posiadania wiedzy teoretycznej wymaganej do podjęcia zajęć praktycznych (pytania testowe, nie są wyznacznikiem wiedzy).
2. Instruktor ma prawo pytać Cię o wiedzę teoretyczną - wręcz musi o to pytać - jest to niezbędne do poprawności zajęć praktycznych.
3. Instruktor praktyczny może wysłać Cię do biura byś zdał egzamin teoretyczny na programie egzaminacyjnym, aby sprawdzić Twoją wiedzę.
4. Instruktor, przed przystąpieniem do jazdy, może zadać Ci pytania z części teoretycznej. Jeżeli jesteś nie przygotowany do zajęć może odmówić prowadzenia zajęć w ruchu miejskim (jazda na placu).
5. TO INSTRUKTOR DECYDUJE O ILOŚCI CZASU POŚWIĘCONEGO NA JAZDĘ PO PLACU MANEWROWYM I W RUCHU MIEJSKIM.